Friday 27 September 2019


Baca Juga

Assalamuallaikum Dan Salam Sayang Buat Semua Bloggers...semoga ceria selalu...


INGIN BERUBAH...

Merenung kebelakang membuat kita mengingati kehidupan yang ditinggali masa ...adakah ia satu kehidupan yang sering membuat kita selalu bahagia atau sebaliknya...atau membuat kita trauma dengan ketakutan...benci...marah...atau seperti apa yang kita fikirkan...

Merenung kebelakang banyak mengajar kita erti kehidupan...kebahagian...keyakinan...keberanian dalam menghadapi semua masa hadapan yang belum pasti dan tak pasti untuk kita.



Bila aku merenung kelangkit...aku mengharapkan sesuatu yang ajaib bisa muncul untuk merubah segala sejarah silam yang mengajar aku erti tidak ingat kepadaNYA...justeru aku mengharapkan semoga muncul seorang yang bisa membawa aku kelandasan yang benar...

Erti kata kehidupan yang lebih baik dan sempurna...kerna kemungkinan ini ianya bisa membawa ketenangan bila aku sudah tiada...dan meninggalkan segala kenangan mahupun cerita sejarah yang baik-baik untuk mereka yang ku tinggalkan...

Dalam menadah tangan yang sering ku lakukan memohon agar semuanya berubah... aku sering mengorak pelapis lantai yang suci untuk aku bersujud memohon restu daripadaNYA semoga segalanya direhdai...

Menghajati harapan ingin berubah dan mengubah segala kehitaman yang bertakha dibenak ini...semoga semuanya putih kembali seperti seorang bayi...namun itu mustahil bagi seorang insan seperti ku...tapi tadahan tangan ini tidak ku hentikan kerana DIA maha pengasih lagi maha pengampun...

Aku mengharap dan terus berharap segalanya menjadi satu kenyataan yang bisa membuat aku terus untuk mengingatiNYA...aku memohon ENGKAU terima serta kabulkan permintaan hamba yang hina ini...kerna ENGKAU maha pengampun dan maha penyayang...semoga semuanya ENGKAU permudahkan bagi ku untuk terus mengingatiMU...













Hasil Coretan

Toykb
Beaufort

4 comments: