Thursday 4 July 2019

BICARA CINTA


Baca Juga

Jujur itu menyakitkan tapi tidak semestinya kita menyimpan rahsia selamanya
Assalamualaikum dan salam ceria selalu. Semoga kita sentiasa dalam pelukan Allah S.W.T dan mendapat izin daripada untuk menjalani hidup harian yang lebih aman dalam rehdaNYA. Amin....

Sebagai posting kedua saya harin  ini...saya ingin membuka suara hati tentang nikmat cinta terhadap kita sebagai manusia yang sering berdampingan dengan orang ketiga yang sentiasa membawa kita ke arah kesesatan.

BICARA CINTA kita lemparkan terlebih dahulu kepada diri sendiri tanpa ada yang memaksa, kerana cinta adalah hasil daripada kilang hati yang sangat dalam dan halus.

BICARA CINTA kita lemparkan pertama kepada tuhan yang maha esa iaitu ALLAH S.W.T kerana cinta kepadaNYA akan membawa orang lain cinta kepada kita.

BICARA CINTA saya sajikan buat orang yang tercinta,...keluarga, suami, isteri, anak-anak dan sahabat andai.

BICARA CINTA- cinta adalah 5 huruf yang mempunya kuasa sangat dahsyat, kerana cinta bisa membuat orang lemah menjadi kuat dan yang kuat menjadi lemah.

Kekayaan yang melimpah tidak dapat membeli cinta kerana cinta hanya dimiliki oleh orang yang kenal siapa dirinya. Cinta adalah suatu yang sangat murni dan menyenangkan, namun apabila disalah gunakan ia menjadi satu yang sangat menyakitkan.


4 comments:

  1. Bukan alang-alang posting kali ni. Teruskan dan cuba hasilkan posting dengan gaya sendiri baru ada ummpp...

    ReplyDelete
  2. Utk menceburi dan mempelajari sesuatu yg jarang kita lakukan perlu ada discusus dgn hati agar semua bicara bisa teratur dan lebih menarik melalui taburan penulisan di blog ini...apa2 pun tq genk...

    ReplyDelete
  3. Bila otai berbicara tentang cinta

    ReplyDelete
  4. laman web cinta baini...kita-kita juga yang santai di posisi bha bosku

    ReplyDelete