Wednesday 24 July 2019

INILAH AKU RASA


Baca Juga

Assalamualaikum...salam sayang buat kamu yang tersayang...

Mentari terang menjadi suram dan akhirnya gelap gelita. Saat aku mengenal kamu, hidupku ceria dan riang. Masa-masa itu ku padatkan dengan bersamamu. Erti kata tiada yang gelap bagiku hanya terang keceriaan.

Setiap hari ku saksikan senyuman mu. Setiap detik ku habiskan untuk mu. Melihatmu aku bahagia, melihatmu membuat aku hilangkan seksa hati ku.

Sering kita ungkapkan bahasa kasih sayang dengan hurai cinta sejati. Segalanya diikat dengan janji sehidup semati. Setiap ucapan kita atur dengan lontaran bahasa cinta yang menyenangkan.

Tidak pernah ada ukiran untuk kita menyeksai hubungan ini dengan deraan perpisahan. Ibarat cantuman simpulan yang tak mungkin terhurai dan terlepas.


Kata cintaku bukan ku huraikan dengan ungkapan atau ucapan. Tapi ku laksanakan dengan hubungan ikatan cinta yang abadi.


Biar badai melanda tetap kita harungi bersama dengan apa saja cara agar ia tidak menghancurkan ikatan kasih sayang kita yang selama ini kita kubukan.

Segala impian akan kita kota kan bersama. Segala impian akan kita dirikan bersama. Segala impian akan kita warnai dengan warna keindahan yang tidak mungkin akan dicemari warna gelap.

Namun semua itu musnah kerna hilang kekuatan dalam simpulan kasih sayangmu. Kau roboh istana yang belum siap kita bina. Kau siram warna keindahan dengan air mataku.

Segala janji mengikat kata putus terlerai. Segala janji untuk membina istana kau hancurkan dengan rasa takutmu. Dengan sekelip mata kau luluhkan segalanya. Aku pasrah dengan adanya ini semua.

Semakin keras aku berusaha menyimpul ikatan kasih semakin aku rasa kehilanganmu. Aku tahu cinta bukan datang dari bibir atau lidah atau fikiran ,  cinta datang dari hati yang ikhlas dan suci.


Aku mengharapkan cinta datang bukan untuk pergi. Aku mengharapkan cinta datang untuk bahagia. Namun kali ini cinta yang datang untuk pergi dan apakah cinta itu akan kembali.

Aku bukan mengharap cinta yang tinggi. Aku hanya mengharap cinta yang sedarhana. Dan selalu mengharapkan kita bersama. Namun semua itu mungkin angan ku yang belum pasti ada.

Saat ini hati ku redup dan menunggu ia akan ceria lagi dengan kehadiran cahaya kasih sayangmu. Fikirku akan menunggu dan terus menunggu kapan kasih sayang itu datang menerangi hati gelapku dan tidak akan pergi lagi.

Kalau ini takdir buat ku, kuharapkan kebahagian menyinari hidupmu disamping dia yang kau cinta. Akan ku akhiri perjuangan ini dengan membimbing hati agar bisa menerima seadanya. Buatmu dalam doaku. Semoga ada keajaiban wujud diantara kita.

Salam sayang buat tersayang...

Toykb
Beaufort

P/s komen coretan ini untuk penambahbaikan...tq.. ( TEST2 JER BAH )

5 comments:

  1. TABAHLAH ADA RAHMAT-NYA YG TERSEMBUNYI SEBALIK KEJADIAN APA PUN

    ReplyDelete
  2. untuk siapa nukilanmu no toy.. Move on saja lah jgn d buang air mata lagenda mu tu

    ReplyDelete
  3. Macam lain aku baca ni guru. atau kaitu aku yang salah faham..cuma kau terangkan dulu guru

    ReplyDelete