Wednesday 10 July 2019

JIKA BISA AKU MEMUTAR WAKTU


Baca Juga


Assalamualaikum dan salam sayang buat anda semua, 
semoga segalanya dipermudahkan oleh ALLAH SWT...amin...

Jika aku bisa memutar waktu...maka akan ku putar waktu itu kembali bersama kenangan kita. Ada kalanya aku tidak bisa menerima masa yang berlalu tanpa ada ertinya...kadangkala aku ingin memaksa waktu itu untuk kembali...namun semua itu adalah mustahil...

Aku telah mensia-siakan waktu dimana aku selalu bersamamu...
Aku ingin waktu itu kembali dan aku ingin memperbaiki semua perkara yang telah berlalu...
dengan kebahagian...keceriaan dan kasih sayang...

Andai aku bisa memutar waktu...
 akan ku siapkan diriku untuk menyintai dan menyayangi mu selalu...
Dan takkan ku sia-siakan waktu itu...demi membahagiakan mu...

Saat kau pergi...terlalu banyak cerita cinta kita yang kau tinggalkan...
terlalu banyak sejarah kenangan kita kau lepaskan...
andai aku bisa memutar waktu...ku genggam erat tanganmu tak kuizinkan kau pergi...

Aku tidak mahu kau bagi kasih sayangmu untuk yang lain...
aku ingin merangkul semua itu darimu...
tapi kekecewaan yang aku dapat...
telah membuat aku lemah...

Demi kamu...demi kebahagianmu...
aku memaksa diriku merelakan kamu pergi bersamanya...
semoga kamu bahagia...
mungkin ini adalah ujian bagiku...
namun ku terima dengan hati terbuka...
Selamat Tinggal Waktu...

Hasil Pena :-

Toykb
Beaufort



2 comments:

  1. Ini masuk kategori puisi ka, seloka ka, gurindam? hehe

    ReplyDelete
  2. Puisi banyak jenis buski...puisi bebas...puisi tradisional puisi and puisi modern...ada puisi bunga bunga bunga kata...ada direct mesej...dan dam2 busku...hahhaha...

    ReplyDelete